כל אדם המבקש להקים עסק עצמאי בישראל נדרש ברישום מתאים מול רשויות המס ומול הביטוח הלאומי. כאשר מדובר בעוסק פטור עם מחזור רווחים מצומצם ומעט מאוד התקשרויות נחוצות מול הרשויות מתעוררת השאלה האם עוסק פטור זקוק לשירות של יועצי מס או שניתן להסתפק בעבודה עצמית שלכם מול הרשויות.
חשוב לציין כי השלב הראשוני להקמת עוסק פטור ידרוש מכם פתיחת תיקים ברשויות המס ובביטוח הלאומי, חלק מהמסמכים יהיה עליכם להגיש בעצמכם בסניף. הבירוקרטיה קיימת ואין כל ספק כי יועצי מס יטפלו בעבורכם בכל הדרוש מהא יותר וטוב יותר, אך אפשרי יהיה גם להתנהל באופן עצמאי מול הרשויות במידה ותחליטו כך.
מתי כדאי להתחיל לעבוד עם יועץ מס?
כבר בשלבים הראשונים כדאי לערב יועצי מס בהגדרת העסק מול הרשויות, קביעת תשלום של מקדמות לביטוח הלאומי, בהמשך הדרך תתבקשו גם להגיש הצהרת הון. ככל שתתחילו מוקדם יותר לעבוד עם יועצי מס מנוסים כך תתחילו מוקדם יותר לקבל החלטות נכונות ולהימנע מתשלומים מיותרים.
שימו לב, כדאי לברר מול יועץ המס האם התשלום אותו הוא גובה הינו תשלום שנתי בעבור ליווי וייעוץ לכל אורך השנה או בעבור הגשת הדו"ח בסוף השנה בלבד. אם מדובר בתשלום שנתי כדאי להצטרף לשירותיו מהר ככל האפשר ולנצל את הליווי המקצועי ללימוד התחום וקבלת החלטות נבונות בניהול הפיננסי של העסק ועבודה מול רשויות המס והביטוח הלאומי.
כדאי לדעת, כל בעל עסק עצמאי בישראל מחויב בתשלום דמי ביטוח לאומי ודיווח למס הכנסה על רמת ההכנסה. עוסק פטור אינו נדרש בתשלומי מע"מ. בעזרת יועצי מס מנוסים תצליחו להתנהל נכון יותר מול הרשויות, לעמוד בכל התקנות ולהימנע מתשלומים מיותרים או קנסות.
למי זה מתאים?
עוסק פטור בכל תחום יוכל להפיק תועלת מעבודה עם יועצי מס, השירות מומלץ בעיקר בעבור בעלי עסקים במעמד של עוסק פטור המתכננים שדרוג למתכונת של עוסק מורשה או בעלי עסקים עסוקים מאוד שאין להם זמן פנוי להתנהלות הדרושה מול הרשויות.
מתי אפשר לוותר?
אם יש לכם הרבה זמן פנוי וסבלנות לגשת בעצמכם אל משרדי הרשויות תמצאו שם פקידים המחויבים לסייע לכם ולהסביר. ייתכן כי תתבקשו להגיע אל המקום מספר פעמים להשלמת מסמכים אך מדובר במשימה ברת ביצוע לכל הדעות. אם יש לכם הכשרה מקצועית או אקדמית בתחום ניהול החשבונות וייעוץ מס תוכלו לוותר על שירותי ייעוץ מס מקצועי לעת עתה.
שירותי ייעוץ מס לעסקים קטנים בתחילת דרכם, עסקים בינוניים וגם לגדולים.